مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه بازاریابی رابطه مند
دانلود مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند
ادبیات نظری بازاریابی رابطه مند
فصل دوم پایان نامه بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق در مورد بازاریابی رابطه مند
مبانی نظری در مورد بازاریابی رابطه مند
دانلود پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری بازاریابی رابطه مند :

 

مفهوم بازاریابی رابطه مند

در اوایل سال (1983) واژه بازاریابی رابطه مند برای اولین بار مطرح شد.  بازاریابی رابطه مند  هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته شرکتها با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بــــازار ثابت یا روبه کاهش باید مبارزه کنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.(منصوری،1375،ص 26)

 

 

بازاریابی رابطه مند تمام گامهایی که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد را در بر دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود.دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری،تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب‌وکار، تغییر در ارزشهای قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمانهای فعلی شناخته می شود و سازمانهای پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند.

 

 

 تنها در صورت تمرکز منابع بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان است که می توان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت و پشتوانه ای محکم برای ادامه حیات سازمان و کسب رهبری در آن عرصه از رقابت را پیدا کرد.بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از او (شرکت) خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضامندی فراوان در مشتری ایجاد کرد و آنچه را برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پی ارائه ارزشهای بیشتر برای مشتری و دست‌یابی به مزایای ملموس و غیر ملموس ناشی از این رابطه است. در دنیای کنونی توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار می رود. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت ،توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب می شود. (میر جعفری، 1388،23)

 

 

 

بازاریابی رابطه مند تلاش برای جلب مشارکت مشتریان ،تامین کنندگان و سایر ذینفعان در فعالیتهای بازاریابی و توسعه شرکت است.
بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر به منظور حفظ ونگهداری آنهاست. در بین گروههای ذینفع، مشتــری مهمترین بوده و بازاریابی رابطه مند مشتري را به دیده یک دارایی می نگرد که مستهلک نمی شود و اگر چه در ترازنامه شرکتها جایی ندارد اما درحقیقت از همه آن اقلام مهمتــر است. بازاريابی رابطه مند، صرفاً به دنبال این نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت موردتقاضای بازار هدف، دراختیارش قرار دهد، بلکه می خواهد چنان روابطی با بازار هدف ایجاد کند که مجدداً در آینده از او خرید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بازاریابی رابطه مند به دنبال آن است که مشتریان بیشتری را حفظ کرده و مشتریان کمتری را از دست دهد. 

 

 

پيشرفت بازاریابی رابطه‌مند در بازار نوین امروز با پیمودن در جهت توسعه روابط با مشتریان صورت می‌گیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلندمدت است و به جای نتایج و پیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد.از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت‌ مشتری سنجیده می‌شود. با توجه به فرهنگ‌های مختلف شیوه‌های حفظ رابطه با مشتریان متفاوت است در کشورهای خاورمیانه که مردمانی خون‌گرم و مهربان در آن زندگی می‌کنند، پیشینه تاریخی با قدمت بسیار دارند. برای استحکام بخشیدن به روابط خود با مشتریان به تعاملات اجتماعی و شخصی اهمیت می‌دهند. اینگونه تعاملات پیوسته و مداوم اجتماعی همچون ملاقات‌ها، دعوت‌های رسمی و غیررسمی در مجامع و مراسم‌ها‌، شرکت در مراسم‌های‌ مشتریان اهدای هدایا، جایزه خوش‌حسابی و مشاوره اقتصادی و تشریح خدمات بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.(رجایی ،1391،ص 12)

 

 

 عمل ایجاد پیوند و وفاداری محکم با مشتریان، بازاریابی رابطه مند نامیده شده است. سه رویکرد برای توسعه پیوند قوی با مشتریان مطرح شده است. اولین رویکرد عبارت است از افزایش منافع مالی برای مشتریان. در هر حال این منافع مالی می‌تواند توسط رقبا تقلید شود و هیچ گونه تمایزی را به طور دائم برای شرکت به وجود نخواهد آورد.

 

دومین رویکرد این است که علاوه بر منافع مالی به مشتریان منافع اجتماعی اعطا کرد. رویکرد سوم عبارت است از اضافه کردن پیوند های ساختاری به منافع مالی‌ و اجتماعی . (حدادی،1388،301)بازاریابی رابطه مند از جمله استراتژی هایی است که شرکتهای کامیاب امروز برای دست‌یابی به اهداف خود از آن بهره برداری می کنند و می توان استفاده مطلوب از آنها را به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار در دنیای تجارت امروز دانست. در حالی که تا مدتی پیش تمرکز برای جذب مشتریان جدید عمده ترین سیاست سازمانها بود، اما امروز سیاست های راهبردی و تجاری برای حفظ و بهبود وفاداری و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمان متمرکز شده است. مشتریان ماندگار عمدتاً خرید های خود را گسترش می دهند و همانطور که ذکر شد هزینه فروش به این گونه مشتریان بسیار پایین تر از مشتریان جدید یا بالقوه است و مشتریان ماندگار به صورت پیوسته، سازمان را به دیگران توصیه می کنند. چنین به نظر می رسد که در دنیای تجارت امروز توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه‌مند و مدیریت ارتباط با مشتری می تواند سهم عمده ای در حفظ و نگهداری مشتریان کنونی و در نتیجه سودآوری شرکت داشته باشد و می تواند برای شرکت به عنوان مزیت رقابتی پایدار به شمار آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • طبقه بندی زئولیتها و فرآیند تولید آنها

    طبقه بندی زئولیتها و فرآیند تولید آنها طبقه بندی زئولیتها فرآیند تولید زئولیتها خصوصیات زئولیتها فاکتور های موثر بر فرایند تولید زئولیتها خواص عمومی زئولیت ها کاربرد زئولیتها دركشاورزی كاربرد زئولیتها در تصفیه آب دانلود تحقیق زئولیت رفتن به سایت…

  • شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

    شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی…

  • عواطف و احساسات در دوره نوجوانی و راهبردهای پرورش و کنترل آنها

    عواطف و احساسات در دوره نوجوانی و راهبردهای پرورش و کنترل آنها نظریه های خشم نظریه های افسردگی مولفه های کنترل عواطف پایان نامه کنترل عواطف کنترل براساس یادگیری عاطفی ويژگى هاى رشد عاطفى نوجوان عواطف و احساسات در دوره…

  • دانلود پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی

    دانلود پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نورگیری در معماری سنتی جهت رشته معماری در 21 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       زیبایی که به…

  • پروپوزال سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر

    پروپوزال سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر گرافولوژی فارسی تحلیل شخصیت با دست خط گرافولوژی فارسی با استفاده از درخت تصمیم بررسی شخصیت فرد بر اساس دستنوشته فارسی بررسی خصوصیات فردی بر اساس دستنوشته فارسی گرافولوژی دست نوشته…

  • قاچاق انسان در پرتو اسناد بین المللی

    قاچاق انسان در پرتو اسناد بین المللی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان قاچاق انسان در كنوانسیون پالرمو قاچاق انسان در مقاوله نامه بین المللی قاچاق انسان در قرارداد بین…

  • دانلود پاورپوینت انواع آزمایشات پزشکی

    دانلود پاورپوینت انواع آزمایشات پزشکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع آزمایشات پزشکی جهت رشته پزشکی در 169 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         بدون شک ممکن است…

  • پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار 2 با 300 اسلاید

    پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار 2 با 300 اسلاید دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار 2 دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار پاورپوینت در مورد مهندسی نرم افزار پاورپوینت در مورد مهندسی نرم افزار دو پاورپوینت در مورد مهندسی نرم افزار 2…

  • پاورپوینت مدیریت مالی دانشگاه پیام نور

    پاورپوینت مدیریت مالی دانشگاه پیام نور پاورپوینت رشته مدیریت مالی دانشگاه پیام نور پاورپوینت مدیریت مالی 1 دانشگاه پیام نور پاورپوینت مدیریت مالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت مالی  دانشگاه پیام نور اقتصاد در قالب  305 اسلاید و…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی روابط بین الملل با عنوان دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی روابط بین الملل با عنوان دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد روابط بین الملل دزدی دریایی امنیت بین المللی دزدان دریایی…

  • بینش‌های جامعه شناسی اروینگ گافمن

    بینش‌های جامعه شناسی اروینگ گافمن گافمن نظریه انسان شناسی انسانشناسی جامعه شناسی خرد کنش متقابل نمادین مکتب شیکاگو هویت اجتماعی فضای مجازی دانلود مقاله بینش‌های جامعه شناسی اروینگ گافمن سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل فروش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های مهارت های ارتباطی مبانی نظری مولفه های مهارت های ارتباطی پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی پیشینه داخلی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری حاکمیت شرکتی پیشینه حاکمیت شرکتی دانلود مبانی نظری حاکمیت شرکتی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی ادبیات نظری حاکمیت شرکتی فصل دوم پایان نامه حاکمیت شرکتی مبانی نظری و پیشینه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش روان درمانی حمایتی گروهی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش روان درمانی حمایتی گروهی فصل دوم پایان نامه روان درمانی حمایتی گروهی مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی پیشینه تحقیق روان درمانی حمایتی گروهی پیشینه پژوهش روان درمانی حمایتی گروهی پیشینه نظری روان درمانی حمایتی…

  • موتورهای کششی جریان مستقیم

    موتورهای کششی جریان مستقیم درایوهای ترکشن موتورهای تراکشن جریان مستقیم سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC موتورهای کششی جریان مستقیم موتورهای تراکشن موتورهای کششی دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقالات مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک موتورهای…

  • عناصر باغ ایرانی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز

    عناصر باغ ایرانی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز نظام آبیاری باغ صخره ای باغ ژاپنی الگوی باغسازی معماری باغ ایرانی گونه شناسی باغ ارم تحلیل کالبدی باغ ایرانی دانلود پایان نامه رشته معماری تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم…

  • پاورپوینت درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی مبحث جمعیت ایران

    پاورپوینت درس 5 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی مبحث جمعیت ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش مطالعات پنجم ابتدایی مبحث جمعیت ایران در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • ویژگی و مشخصات احزاب سیاسی ایران قبل از انقلاب نسبت به بعد از انقلاب

    ویژگی و مشخصات احزاب سیاسی ایران قبل از انقلاب نسبت به بعد از انقلاب پایان نامه احزاب سیاسی دانلود پایان نامه احزاب سیاسی پایان نامه احزاب سیاسی ایران پایان نامه احزاب سیاسی ایران قبل از انقلاب پایان نامه احزاب سیاسی…

  • پاورپوینت کتاب و درس اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی

    پاورپوینت کتاب و درس اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی پاورپوینت دانلود کتاب اصول تصفیه آب و پسابهای صنعتی پیام نور پاورپوینت کتاب اصول تصفیه آب و فاضلاب پاورپوینت دانلود کتاب تصفیه آب چالکش امیری pdf پاورپوینت حل المسائل اصول…

  • پاورپوینت اضطراب در کودکان

    پاورپوینت اضطراب در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اضطراب در کودکان جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست: اضطراب در کودکان به…

  • طراحی و ارائه رویکرد جامع تلفیق برنامه‌های درسی

    طراحی و ارائه رویکرد جامع تلفیق برنامه‌های درسی برنامه درسی تلفیقی تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران رویكردهای تلفیقی در برنامه درسی تلفیق در برنامه درسی علوم انسانی رویکرد تلفیقی در برنامه درسی تلفیق برنامه‌های درسی در حوزه…

  • پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام

    پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام بررسی کاروانسرای قصر بهرام کاروانسرای قصر بهرام تحقیق کاروانسرای قصر بهرام مقاله کاروانسرای قصر بهرام آشنایی با کاروانسرای قصر بهرام پروژه بررسی کاروانسرای قصر بهرام برترین فایل بررسی کاروانسرای قصر…

  • پاورپوینت مديريت كيفيت آب

    پاورپوینت مديريت كيفيت آب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مديريت كيفيت آب جهت رشته ی پزشکی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش           دسترسی به…

  • بررسی روشها و مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز

    بررسی روشها و مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز ارزش ویژه برند سبز عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز روشهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز دانلود پایان نامه ارزش ویژه…

  • اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش

    اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش وپرورش فنّاوری اطلاعات در آموزش اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

  • بررسی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در ایران

    بررسی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در ایران مشارکت مردم از محیط زیست برنامه های توسعه سازمان های مردم نهاد سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی دانلود مقاله رشته محیط زیست بررسی قوانین و مقررات سازمان…

  • پاورپوینت موزه هنر کیمبل و معرفی معمار

    پاورپوینت موزه هنر کیمبل و معرفی معمار پاورپوینت معماری موزه هنر کیمبل پاورپوینت کانسپت موزه کیمبل پاورپوینت پلان موزه کیمبل پاورپوینت تحلیل کامل موزه کیمبل پاورپوینت شیت تحلیل موزه پاورپوینت موزه ملی کیمبل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موزه هنر…

  • پاورپوینت تحقیق درباره گیاهان

    پاورپوینت تحقیق درباره گیاهان پاورپوینت گیاهان پاورپوینت انواع گیاهان پاورپوینت تحقیق گیاهان دانلود پاورپوینت تحقیق درباره گیاهان رفتن به سايت اصلي  دانلود پاورپوینت  تحقیق درباره گیاهان جهت رشته علوم آزمایشگاهی در قالب 54 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت آموزش ثبت استهلاک در حسابداری

    پاورپوینت آموزش ثبت استهلاک در حسابداری پاورپوینت استهلاک (اقتصاد) پاورپوینت انواع استهلاک پاورپوینت انواع روش های استهلاک در حسابداری پاورپوینت معنی استهلاک در اقتصاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ثبت استهلاک در حسابداری جهت رشته حسابداری در قالب 30 اسلاید…

  • پاورپوینت مسمویت با داروی استامینوفن

    پاورپوینت مسمویت با داروی استامینوفن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مسمویت با داروی استامینوفن جهت رشته ی پزشکی در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       استامینوفن…

  • دانلود پاورپوینت پردازش تحلیلی بر خط برای پشتیبانی تصمیم

    دانلود پاورپوینت پردازش تحلیلی بر خط برای پشتیبانی تصمیم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پردازش تحلیلی بر خط برای پشتیبانی تصمیم جهت رشته مدیریت در 35 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • چالش های جامعه مدنی در حکومت اسلامی

    چالش های جامعه مدنی در حکومت اسلامی دموکراسی حکومت اسلامی چالش های جامعه مدنی شکل گیری جامعه مدنی در ایران چه تضادی میان جامعه مدنی به عنوان یکی از عناصر نظام مدرن با حکومت اسلامی مبتنی بر تعالیم دینی وجود…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت روانی فرزندان

    فصل دوم پایان نامه سلامت روانی فرزندان کلمات کلیدی : مبانی نظری سلامت روانی پیشینه تحقیق سلامت روان فصل دوم پایان نامه سلامت روانی فصل دوم پایان نامه روانشناسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان فصل دوم پایان نامه…

  • کتاب نظریه صف مدرس یزدی به همراه حل المسائل

    کتاب نظریه صف مدرس یزدی به همراه حل المسائل رفتن به سايت اصلي کتاب نظریه صف مدرس یزدی به همراه حل المسائل فایل اول خود کتاب به تعداد 136 صفحه pdf - ( دویست و شصت صفحه کامل کتاب )…

  • پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران

    پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید:17 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " نیازها و رفتار خریداران" بوده که می تواند…