مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد بانک ملت با کارت امتیازی متوازن BSC بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.در واقع می خواهیم تاثیر اجرا تکنیک ارزیابی متوازن “BSC”بر سنجش عملکرد بانک ملت را بررسی نماییم.

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

  • نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی

    نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه های اجتماعی بر…

  • ماهیت رشوه در قانون مجازات اسلامی، فقه و حقوق موضوعه و اثرات آن

    ماهیت رشوه در قانون مجازات اسلامی، فقه و حقوق موضوعه و اثرات آن رشوه اثرات رشوه رشوه در فقه و حقوق موضوعه رشوه در قانون مجازات اسلامی راشی مرتشی ارتــشا رایــش دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه حقوق…

  • دانلود پاورپوینت آسیب های ستون مهره ها و نخاع

    دانلود پاورپوینت آسیب های ستون مهره ها و نخاع پاورپوینت آسیب های ستون مهره ها پاورپوینت آسیب های نخاع پاورپوینت درمورد آسیب های ستون مهره و نخاع رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آسیب های ستون مهره ها و نخاع…

  • پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل بر پایه الگوی وایس

    پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل بر پایه الگوی وایس کلمات کلیدی : پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه برای حمایت اجتماعی تفسیر پرسشنامه حمایت اجتماعی دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا…

  • پاورپوينت فصل اول رياضی هشتم ابتدايی مبحث معرفی عدد گويا

    پاورپوينت فصل اول رياضی هشتم ابتدايی مبحث معرفی عدد گويا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت فصل اول رياضی هشتم ابتدايی مبحث معرفی عدد گويا در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پروپوزال بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

    پروپوزال بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای مدیریت…

  • پاورپوینت آموزشی درس مدیریت سرمایه گذاری با موضوع ابزار بدهی اوراق بهادار با درآمد ثابت

    پاورپوینت آموزشی درس مدیریت سرمایه گذاری با موضوع ابزار بدهی اوراق بهادار با درآمد ثابت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی درس مدیریت سرمایه گذاری با موضوع ابزار بدهی اوراق بهادار با درآمد ثابت جهت رشته مدیریت در قالب 61…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد در برنامه ریزی استراتژیک

    دانلود پاورپوینت مدیریت دانش و کاربرد در برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت مدیریت دانش سازمانی دانلود پاورپوینت مدیریت دانش پاورپوینت درباره مدیریت دانش پاورپوینت سیستم مدیریت دانش پاورپوینت آموزشی مدیریت دانش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت دانش وکاربرد دربرنامه…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان

    پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه عدالت سازمانی دانلود پرسشنامه عدالت سازمانی پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه رابطه عدالت سازمانی با عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت سازه های فضاکار و تحلیل و طراحی سازه

    پاورپوینت سازه های فضاکار و تحلیل و طراحی سازه پاورپوینت سازه های فضاکار پاورپوینت سازه فضاکار پاورپوینت فاصله ستون ها در سازه فضاکار پاورپوینت معایب سازه های فضاکار پاورپوینت ضخامت سازه فضاکار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازه های…

  • دانلود پاورپوینت آشنایی با زندگینامه مسعود سعد سلمان

    دانلود پاورپوینت آشنایی با زندگینامه مسعود سعد سلمان پاورپوینت آشنایی با زندگینامه مسعود سعد سلمان دانلود پاورپوینت آشنایی با مسعود سعد سلمان پاورپوینت آشنایی با مسعود سعد پاورپوینت آشنایی با زندگینامه مسعود سلمان پاورپوینت آشنایی با زندگینامه سعد سلمان رفتن…

  • پاورپوینت آموزش تدریس آینه ها

    پاورپوینت آموزش تدریس آینه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس آینه ها به کودکان کلاس سوم ابتدایی در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این…

  • پاورپوینت نقش مدیریت ریسک در امنیت اطلاعات

    پاورپوینت نقش مدیریت ریسک در امنیت اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نقش مدیریت ریسک در امنیت اطلاعات جهت رشته مدیریت در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • مبانی نظری رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران

    مبانی نظری رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های…

  • فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح

    فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح کلمات کلیدی : مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش…

  • پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس به ترتیب جایگزینی

    پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس به ترتیب جایگزینی نظام های امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس سوابق طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس دانلود پایان…

  • ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

    ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها جنگ رسانه‌ای علیه ایران نظام مقابله با جنگ نرم دشمن عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی عملیات روانی دشمن علیه جوانان راهبردهای مقابله با…

  • طراحی مقاوم پایدارساز سیستم قدرت با استفاده از تئوری Hinfinity

    طراحی مقاوم پایدارساز سیستم قدرت با استفاده از تئوری Hinfinity کنترل مقاوم کارآیی مقاوم پایداری مقاوم پایدارساز سیستم قدرت طراحی مقاوم پایدارساز سیستم قدرت با استفاده از تئوری Hinfinity دانلود مقالات برق کنترل دانلود مقالات مهندسی برق کنترل طراحی مقاوم…

  • پاورپوینت مودم و انواع آن

    پاورپوینت مودم و انواع آن دانلود پاورپوینت مودم و انواع آن پاورپوینت تحقیق راجب مودم و انواع آن پاورپوینت انواع مودم تحقیق راجب انواع مودم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مودم و انواع آن جهت رشته کامپیوتر در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان مبانی نظری عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان ادبیات نظری عملکرد کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان ادبیات و مبانی…

  • بررسی و تشریح نظریه های خشونت

    بررسی و تشریح نظریه های خشونت کلمات کلیدی : نظریه های خشونت علیه زنان نظریه های روانشناسی خشونت نظریه های جامعه شناسی خشونت نظریه های مربوط به خشونت علیه زنان نظریه های مربوط به خشونت نظریه هانتینگتون در رابطه با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت آشنایی با صفحات و جهات شبکه در کریستال

    پاورپوینت آشنایی با صفحات و جهات شبکه در کریستال رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با صفحات و جهات شبکه در کریستال جهت رشته شیمی در قالب 15 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب تکامل موجودات زنده با موضوع مفاهیم داروینیسم و اصول تکاملی دیگر

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب تکامل موجودات زنده با موضوع مفاهیم داروینیسم و اصول تکاملی دیگر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب تکامل موجودات زنده با موضوع مفاهیم داروینیسم و اصول تکاملی دیگر جهت رشته زیست در قالب 44…

  • دانلود تحقیق سلامت روانی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سلامت روانی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سلامت روانی با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت

    ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت امنیت در اینترنت اشیا معماری اینترنت اشیا اینترنت اشیا در صنعت نفت کاربرد اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز فناوری های مورد استفاده در اینترنت اشیا چالشهاي پیاده سازي و…

  • ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی

    ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی ارزیابی عملکرد با DEA پایان نامه ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها…

  • پاورپوینت اطلاعاتی در مورد DVD

    پاورپوینت اطلاعاتی در مورد DVD پاورپوینت dvd دانلود پاورپوینت dvd دانلود پاورپوینت اطلاعاتی در مورد DVD پاورپوینت اطلاعاتی در مورد DVD پاورپوینت اطلاعاتی در مورد DVD و انواع آن تحقیق در مورد پاورپوینت اطلاعاتی درمورد DVD رفتن به سايت اصلي…

  • بررسی حقوقی تغییرات مصونیت پارلمانی در ایران

    بررسی حقوقی تغییرات مصونیت پارلمانی در ایران مصونیت پارلمانی تحول کاربردی مصونیت پارلمانی تحول مفهومی مصونیت پارلمانی پیشینه مصونیت پارلمانی در حقوق ایران تحول مفهومی و کاربردی مصونیت پارلمانی در حقوق ایران دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی حقوقی…

  • تورم كیفری، عوامل و پیامدها

    تورم كیفری، عوامل و پیامدها تورم دولت آزادی شهروند قانون كیفری عوامل و پیامدهای تورم كیفری مفهوم تورم كیفری دانلود مقاله تورم كیفری دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات…

  • پاورپوینت بررسی داروهای ضد افسردگی

    پاورپوینت بررسی داروهای ضد افسردگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی دارو های ضد افسردگی جهت رشته روانشناسی در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     داروهای ضد افسردگی به…

  • پاورپوینت شناخت علف های هرز

    پاورپوینت شناخت علف های هرز پاورپوینت علف های هرز گندم پاورپوینت علف های هرز پهن برگ پاورپوینت علف های هرز باریک برگ یونجه دانلود پاورپوینت شناخت علف های هرز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شناخت علف های هرز جهت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادمانی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادمانی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادمانی مبانی نظری شادمانی پیشینه تحقیق شادمانی پیشینه داخلی شادمانی پیشینه خارجی شادمانی پیشینه پژوهش شادمانی پیشینه نظری شادمانی ادبیات نظری شادمانی چارچوب نظری شادمانی…

  • موارد و آثار مقایسه ای فسخ بیع اقساطی

    موارد و آثار مقایسه ای فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی آثار فسخ بیع اقساطی موارد فسخ بیع اقساطی پایان نامه فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی در حقوق ایران فسخ بیع اقساطی در قانون متحدالشکل تجاری آمریکا فسخ بیع…

  • مبانی نظری شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

    مبانی نظری شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در…