بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • پاورپوینت استانداردهای حسابداری ایران

    پاورپوینت استانداردهای حسابداری ایران استانداردهای حسابداری ایران رفتن به سایت اصلی پاورپوینت استانداردهای حسابداری ایران شامل 32 فایل پاورپوینت قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   1نحوه ارائه صورتهای مالی 2صورت جریان وجوه نقد 3درآمد عملیاتی 4(ذخایر,بدهیهای احتمالی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان و دانش آموزان استثنایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان و دانش آموزان استثنایی مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش آموزان استثنایی فصل دوم پایان نامه کودکان و دانش آموزان استثنایی مبانی نظری کودکان و دانش آموزان…

  • پاورپوینت هورمون های تیروئیدی

    پاورپوینت هورمون های تیروئیدی کلمات کلیدی : پاورپوینت هورمون های تیروئیدی تحقیق هورمون های تیروئیدی پاورپوینت آماده درس بیوشیمی پزشکی کالبد شناسی تیرویید وظیفه غده تیرویید معرفی هورمون های تیروئیدی نحوه ی سنتز هورمون های تیروئید چگونگی کارکرد هورمون های…

  • پاورپوینت مراقبت از فشار خون

    پاورپوینت مراقبت از فشار خون پاورپوینت مراقبت از بیمار فشار خون بالا پاورپوینت مراقبت فشار خون بالا پاورپوینت مراقبت پرستاری از بیمار فشار خون بالا پاورپوینت مراقبت از بیماران فشار خون بالا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مراقبت از…

  • ماهیت ریز شمع و نمونه کاربردهای آن با نگاهی به نسل جدید ریزشمع

    ماهیت ریز شمع و نمونه کاربردهای آن با نگاهی به نسل جدید ریزشمع میکرو پایل اصلاح خاک میکرو شمع بهسازی زمین تثبیت و تسلیح خاک ماهیت ریز شمع نمونه کاربردهای ریزشمع نسل جدید ریزشمع كاربرد و نمونه های عملی ریزشمع…

  • مبانی نظری تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط

    مبانی نظری تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط محافظه كاری شرطی محافظه كاری غیرشرطی عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری شرطی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری غیرشرطی…

  • پاورپوینت تنظیم بیان ژن

    پاورپوینت تنظیم بیان ژن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تنظیم بیان ژن جهت رشته ی پزشکی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تعریف: روشن و…

  • پاورپوینت آموزه های الهی درس ششم فرعون و پیروزی بر او

    پاورپوینت آموزه های الهی درس ششم فرعون و پیروزی بر او پاورپوینت درس ششم فرعون و پیروزی بر او دانلود پاورپوینت درس ششم فرعون و پیروزی بر او پاورپوینت درباره درس ششم فرعون و پیروزی بر او رفتن به سايت…

  • پاورپوینت سقط و انواع آن

    پاورپوینت سقط و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع سقط  جهت رشته ی پزشکی در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       علت رویانی سقط:…

  • مقاله خواص شیر در سلامت قلب

    مقاله خواص شیر در سلامت قلب شیر سلامت قلب تاثیر شیر در سلامت قلب دانلود مقاله خواص شیر در سلامت قلب آیا خوردن شیرباعث تقویت قلب می شود؟ آیا مصرف شیرهای پرچرب برای سلامتی قلب مفید است؟ همکاری در فروش…

  • دانلود تحقیق مفهوم و فرآیند استراتژی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مفهوم و فرآیند استراتژی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مفهوم و فرآیند استراتژی با فرمت docx در قالب 79 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت تحقیق بادام مربوط به درس میوه های مناطق معتدله

    پاورپوینت تحقیق بادام مربوط به درس میوه های مناطق معتدله میوه های مناطق معتدله پاورپوینت تحقیق بادام پاورپوینت تحقیق بادام مربوط به درس میوه های مناطق معتدله رفتن به سایت اصلی بادام با نام علمی Prunus amygdalus یکی از گیاهان…

  • پاورپوینت یهودیت و تاریخچه آن 

    پاورپوینت یهودیت و تاریخچه آن  پاورپوینت درباره یهودیت پاورپوینت در مورد یهودیت دانلود پاورپوینت یهودیت پاورپوینت یهود پاورپوینت یهود شناسی دانلود پاورپوینت یهودیت و تاریخچه ی آن  رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت یهودیت و تاریخچه ی آن  جهت رشته…

  • جزوه ریخته گری فلزات

    جزوه ریخته گری فلزات رفتن به سايت اصلي جزوه ریخته گری فلزات جزوه ریخته گری فلزات استاد حمزه شاهرجبیان به تعداد ۱۲۱ صفحه در قالب فایل pdf  فهرست ها 1. مروری بر تکنولوژی ریخته گری ٢. ریخته گری در ماسه ٣. ریخته…

  • اسناد بین المللی درمورد حقوق زنان

    اسناد بین المللی درمورد حقوق زنان حقوق زنان تبعیض علیه زن کنوانسیون رفع تبعیض علیه زن دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق اسناد بین المللی درمورد حقوق زنان کنوانسیون CEDAW رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق اسناد…

  • پاورپوینت آشنایی با فصل هشتم درس مدیریت تولید و عملیات

    پاورپوینت آشنایی با فصل هشتم درس مدیریت تولید و عملیات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با فصل هشتم درس مدیریت تولید و عملیات جهت رشته مدیریت در قالب 21 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مدیریت استراتژیک با فرمت docx در قالب 68 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه در مورد دلبستگی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه در مورد دلبستگی فصل دوم پایان نامه دلبستگی مبانی نظری دلبستگی پیشینه تحقیق دلبستگی پیشینه داخلی دلبستگی پیشینه خارجی دلبستگی پیشینه پژوهش دلبستگی پیشینه نظری دلبستگی ادبیات نظری دلبستگی چارچوب نظری دلبستگی رفتن…

  • پاورپوینت ارئه دهنده راهکارهایی براي جذب دانش آموزان به نماز

    پاورپوینت ارئه دهنده راهکارهایی براي جذب دانش آموزان به نماز پاورپوینت جذب دانش آموزان به نماز دانلود پاورپوینت جذب دانش آموزان به نماز پاورپوینت درباره جذب دانش آموزان به نماز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارئه دهنده راهکارهایی براي…

  • بررسی حقوقی حریم خصوصی در ایران و حدود آن در سطوح بین الملل

    بررسی حقوقی حریم خصوصی در ایران و حدود آن در سطوح بین الملل حریم خصوصی دانلود پایان نامه حریم خصوصی بررسی حقوقی حریم خصوصی حریم خصوصی در حقوق ایران حدود حریم خصوصی در سطوح بین الملل بررسی حقوقی حریم خصوصی…

  • دانلود تحقیق سینما و فمنیسم با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سینما و فمنیسم با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سینما و فمنیسم با فرمت docx در قالب 51 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پاورپوینت بررسی سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته

    پاورپوینت بررسی سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته جهت رشته مدیریت در قالب 45 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت       …

  • پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه

    پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه دانلود پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه اجزای اصلی یک قرارداد بیمه توافق بیمه ای خطرهای استثنا شده اموال مستثنی شده دلایل استثنا تعریف بیمه گذار فرانشیز ها اهداف فرانشیز فرانشیز ها در بیمه…

  • دانلود پاورپوینت مالیات بر درآمد

    دانلود پاورپوینت مالیات بر درآمد پاورپوینت حسابداری مالیات پاورپوینت حسابداری مالیات و درآمد پاورپوینت درمورد مالیات بر درآمد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مالیات بر درآمد جهت رشته حسابداری در 45 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس 37 صفحه

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس 37 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه داخلی عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه نظری…

  • پاورپوینت بتابلوکرها یا مسدودکننده گیرنده آدرنرژیک بتا

    پاورپوینت بتابلوکرها یا مسدودکننده گیرنده آدرنرژیک بتا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بتابلوکرها جهت رشته ی پزشکی در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فارماکوکینتیک این…

  • پاورپوينت معادلات دیفرانسیل معمولی

    پاورپوينت معادلات دیفرانسیل معمولی پاورپوينت معادلات پاورپوينت معادلات دیفرانسیل معمولی پاورپوينت در درمورد معادلات دیفرانسیل معمولی دانلود پاورپوينت معادلات دیفرانسیل معمولی دانلود پاورپوينت در مورد معادلات دیفرانسیل معمولی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت معادلات دیفرانسیل معمولی جهت رشته ریاضی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی مبانی نظری کارآفرینی مبانی نظری در مورد کارآفرینی پیشینه کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی پیشینه داخلی کارآفرینی پیشینه خارجی کارآفرینی تاریخچه پیدایش کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در…

  • بررسی فقهی محاربه در مذاهب پنجگانه

    بررسی فقهی محاربه در مذاهب پنجگانه محاربه از نظر مذاهب اسلامی محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید بررسی موارد مشابه جرم محاربه دانلود پایان نامه محاربه مصادیق محاربه در قانون جدید محاربه در قوانین…

  • پاورپوینت خلاقیت در مهندسی

    پاورپوینت خلاقیت در مهندسی پاورپوینت مکتب خونه مهندسی صنایع پاورپوینت خلاقیت درسی پاورپوینت ارزش خلاقیت در مهندسی پاورپوینت مهندسی ارزش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاقیت در مهندسی جهت رشته فلان در قالب ایکس اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت بررسی مصرف سنتی و اثر بخشی گیاهان دارویی استان گلستان در كاهش قند خون

    پاورپوینت بررسی مصرف سنتی و اثر بخشی گیاهان دارویی استان گلستان در كاهش قند خون پاورپوینت اثر بخشی گیاهان داروییكاهش قند خون دانلود پاورپوینت اثر بخشی گیاهان داروییكاهش قند خون پاورپوینت درباره اثر بخشی گیاهان داروییكاهش قند خون رفتن به…

  • دانلود تحقیق حکمرانی خوب شهری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق حکمرانی خوب شهری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی حکمرانی خوب شهری با فرمت docx در قالب 16 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پاورپوینت بررسی نگاه دانشمندان و بزرگان جهان به امام علی

    پاورپوینت بررسی نگاه دانشمندان و بزرگان جهان به امام علی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی نگاه دانشمندان و بزرگان جهان به امام علی جهت رشته معارف اسلامی در قالب 15 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • پاورپوینت معرفی کامل ورزش شنا

    پاورپوینت معرفی کامل ورزش شنا ورزش شنا معرفی شنا آموزش شنا رشته شنا شیرجه استخر جکوزی تربیت بدنی مساحت استخر رفتن به سايت اصلي مختصری از توضیحاتی راجب رشته شنا و معرفی آن در قالب 36 اسلاید پاورپوینت با فرمت…

  • پاورپوينت تعریف هویت جنسی

    پاورپوينت تعریف هویت جنسی پاورپوینت تربیت جنسی فرزندان پاورپوینت در مورد تعریف هویت جنسی دانلود تعریف هویت جنسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت تعریف هویت جنسی جهت رشته پزشکی قالب 25 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و…